PO/VO partners in talentonderwijs

TTO coördinator Trevor K. Lewis RSG Enkhuizen

'PO en VO opereren vaak als twee eilanden. Twee verschillende werelden met verschillende doelstellingen. Het is tijd om te leren van elkaar. Wie wint? Juist, de leerling.'

Daarom gaat RSG Enkhuizen gaat leerlingen van groep 5 t/m groep 8 van tientallen basisscholen uit de regio ondersteunen met hun Online Course English, Math of Science. Leerlingen werken op hun eigen basisschool aan de programma's, maar staan in direct contact met de docenten van RSG Enkhuizen.

Woensdag 13 september 2017 samen Engels leren bij RSG Enkhuizen
Eerst komen de leerkrachten van 30 basisscholen samen op het RSG Enkhuizen. In overleg met elkaar bepalen ze hoe ze de leerlingselectie gaan organiseren en hoe ze de leerlingen het beste kunnen informeren en motiveren.

In eerste instantie is het bedoeld voor leerlingen die uitdaging in hun onderwijsprogramma kunnen gebruiken. Daarbij is het een mooie kennismaking met tweetalig onderwijs. Wordt vervolgd!